Tuesday, August 24, 2010

15 Ramadhan.. Sudah masuk hari ke-15 berpuasa, baru inilah kesempatan saya nak meng-update blog ni.. sorry frens, insyallah after this I try to update this blog regularly.. but, it will only be my celoteh only laa.. Picture dah kurang as both my sweetheart makin besar n aktif.. hard to get a nice and decent pictures of them..
Oklah, sempena bulan puasa ni, nk juga share some stories.. Alhamdulillah, daripada 14 hari puasa Along hanya tinggal 3 hari je.. itupun sebab balik Johor.. Kasihan nk travel jauh2 ni kaann.. Mencabar gk nk train Along coz he kept asking questions.. Mama, mcmana nk minum ni, Along dahaga.. Mama, lambatnya... dan mcm2 lagi.. As Along ni bukanlah seorang yg penyabar, aku just ulang ayat yang sama je.. the reason he need to fast is to train him to be a patient person.. and he can accept it.. cuma, dia selalu lupa and again ask the same question.. We never promise to give him anything coz we want him to fast at his own will.. this few days, his new sentence is.. Mama, saya boleh tahan.. Abah, saya boleh tahan.. Alhamdulillah.. suka hatiku mendengarnya.. harap2 Along dpt berpuasa sampai akhir Ramadhan yea.. Dania masih belum berpuasa.. tunggu umur 6 tahun mcm Along gak..
Oh ya, bulan Ogos juga merupakan bulan kemerdekaan.. So, my school pun ada buat activities sepanjang bulan ini.. Pertandingan deklamasi sajak, koir dan melukis.. Esok pertandingan deklamasi sajak.. dibuat dlm waktu koko.. nanti saya buat cover story dlm ni.. takat ni lah dulu.. gotta pen off for now..



ur's truly

1 comment:

♥Cik Puan♥ said...

salam ramadhan buat fateen sekeluarga